maandag 17 oktober 2011

Mannen hebben geen problemen

Delft - Vrouwen en meisjes delen hun tijdschriften en kletsen over hun problemen. Mannen en jongens hebben geen vakbladen en praten, doen ze niet met elkaar. Of het moet over sport of vrouwen gaan. Maar over problemen praten mannen niet, want die hebben ze niet. Helaas blijken veel jongemannen hopeloos slecht voorbereid op de toekomst. Ze worstelen met alledaagse problemen en kunnen er met niemand over praten. Niet met hun vader en al helemaal niet met hun moeder. Niet met hun vriendin of vrouw en al helemaal niet met hun vrienden. Want mannen hebben immers geen problemen. Problemen zijn niet stoer. Mannen verdwalen niet en mannen vragen niet de weg. De 24-jarige Gareth May is dan ook een uitzondering. Hij had wel vragen en problemen. En anders dan zijn seksegenoten meestal doen, vroeg hij wel advies. Hoe repareer ik een lekkende kraan, hoe werkt een drilboor, hoe verwissel ik een band, hoe bak ik een ei, hoe doe ik een condoom om in minder dan tien seconden en wat doe je wel en wat doe je niet op de dansvloer. Toen hij eenmaal de antwoorden op al zijn vragen had gevonden, schreef May er een grappig boekje over: 150 Things Every Man Should Know. Hierin staan alle antwoorden die je vrienden je niet kunnen geven. Ik zou zeggen, zet het op je lijstje voor Sinterklaas, want dat is de enige vent die je wel iets mag vragen.

1 opmerking:

Anoniem zei

haha, ik ben denk ik teveel omringd door muzikanten en alpha-studenten.. Ik herken de 'man-die-geen-vragen-durft-te-stellen' niet echt ;) Ik dacht dat die (vrouwelijke?) trend door de metromannen al was ingezet? Klinkt trouwens ook als een leuk boekje voor vrouwen die zich afvragen waar mannen zich mee bezig houden ;) Leuk stukje! gr Jolijn