zondag 9 augustus 2009

Kabaalvogels


Delft – Kabaalvogels hebben de wetering achter mijn huis overgenomen. De andere drijvende verenpakken hebben ruim baan gemaakt voor grote families ganzen. Ik zie vooral witte en grauwe ganzen. Ze grazen in het park achter mijn huis en zwemmen in de wetering. Er zijn ook Nijlgansen op de oever aan de overkant. Ze zitten een beetje verder op. Ze mogen kennelijk niet mee doen met de grote vogels.

Ganzen gebruiken een leeg meerkoetnest als uitkijkpost.

Nu de Meerkoeten hun nest hebben verlaten, is het in gebruik bij de zwaargebouwde watervogels. De gans of ganzerik – ik zie bij ganzen nooit het verschil tussen een vrouwtje en een mannetje – staat boven op het verlaten meerkoetnest. Als ik te dichtbij kom met mijn fototoestel beginnen de dieren nog meer lawaai te maken. Ze vinden me te opdringerig en slaan alarm.

Geen opmerkingen: