woensdag 24 december 2008

Op bezoek bij de radio


Delft – Gistermorgen bezochten ongeveer veertig kinderen van Kindercentrum ’t Kickertje uit Den Hoorn de studio’s van Stads Radio Delft. De kinderen en begeleiders van dit centrum voor buitenschoolse opvang werden twee dagen voor Kerstmis door Geert Engels, de voorzitter van de radio, ontvangen. Hij legde de kinderen uit welke activiteiten er allemaal plaats vinden in de studio’s van Stads Radio Delft.
Geert Engels legde het een en ander uit.

De jonge luisteraars waren zeer geïnteresseerd en wilden van alles weten over het werk van de programmamakers en technici van het Delftse radiostation. Gewoonlijk werk ik op woensdagmorgen in de studio aan mijn programma. Nu was ik naar de studio gekomen om in een presentatiestudio het één en ander te laten zien aan de jonge gasten. Ik liet de kinderen luisteren naar jingles en allerlei programmafragmenten en maakte ook een opname van hen.
Catharina legt uit hoe de muziekkeuze tot stand komt.

Nienke en Dieuwertje waren met mij meegegaan naar de studio en sloten zich moeiteloos aan bij de kinderen uit Den Hoorn. Net als de kinderen van de buitenschoolse opvang genoten ook zij van het bezoek aan de studio's van de Delftse radio.

Geen opmerkingen: