vrijdag 26 december 2008

“Ooi”


Veldhoven – Op het eind van het jaar nog een aflevering van de Abeltjeskrant. Abel speelt niet meer in de box. Abel wordt groot. Bovendien moest de kerstboom een plekje krijgen en wil ik ook nog graag overal langs kunnen, ondanks mijn krukken.

Voor het laatst in de box.

Eigenlijk was het nog niet zo ver, vond ik. En niet alleen ik. Ook Abel had duidelijk zijn twijfels.

Abel moet er aan wennen.

Maar hij is er snel aangewend en speelt nu heerlijk overal met zijn speelgoed.

 Abel moet er aan wennen.

Hij begint ook steeds meer woordjes te leren van zijn grote zussen.

 Abel moet er aan wennen.

Als papa weggaat, roept hij keihard: “Oei!” Dat betekent doei.

Abel neemt afscheid van zijn eigen plekje. Voortaan moet hij de ruimte delen met drie zussen en papa & mama.

Hij heeft ook een mening over de kerstboom. Die vindt hij: “ooi”. Het is dezelfde kreet van bewondering die ook het pianospel van zijn zussen kreeg op de voorspeelavond. Ik vind het een feest om zijn taalontwikkeling mee te mogen maken.
Een bijdrage van Saskia

Geen opmerkingen: