vrijdag 4 april 2008

Pappa wordt mamma


Londen – Ik had het in de Nederlandse kranten niet gezien, maar las het vorige week aan boord al in de eerste de beste Britse krant die ik opensloeg. Ook de volgende dag las ik in de andere Britse kranten paginagrote artikelen over Thomas Beatie. Meneer Beatie is een zwangere Amerikaanse man. De foto’s bij de artikelen laten daar geen twijfel over. Thomas heeft een baard en geen borsten, maar is wel vijf maanden zwanger. Beatie zit nog midden in het proces om van vrouw in een man te veranderen.

Thomas Beatie wordt pappa en mamma tegelijk.

In de krant lees ik dat hij een testosterontherapie volgde en ook zijn borsten heeft laten weghalen, maar verder nog geen operaties heeft ondergaan. Toch is hij officieel al wel als man erkend. Hij is getrouwd met Nancy. Omdat zijn vrouw geen kinderen kan krijgen, besloot Thomas dat hij de baby zou dragen. Daarom stopte hij tijdelijk met het slikken van de hormonen. Via een spermadonor werd hij zwanger. De vraag die alle journalisten stellen is: “Hoe is het om een man te zijn en tegelijk zwanger?”. Thomas: “Het is ongelofelijk. Ondanks dat mijn buik groeit, voel ik me tegelijk ook nog steeds volledig man”. De buren van de man in zijn woonplaats in Amerika zijn nog niet overtuigd. “Als ik mijn buik uitsteek, zie ik er ook zo uit”, zei een buurman. Doctoren hebben het verhaal echter inmiddels bevestigd.

Geen opmerkingen: