woensdag 2 oktober 2002


Wat heb je gedaan Daan?


Daan weet zelf nog van niks. Misschien wordt het wel een korfbalfan.Eindhoven – Eigenlijk had ik verwacht dat zonen van PSV-fans nu Guus zouden worden genoemd, naar de nieuwe PSV-trainer Guus Hiddink. Of wellicht Harry naar de welbespraakte voorzitter Van Raay. Ik kan me zelfs voorstellen dat je je zoon vernoemd naar Leandro, de veelbelovende jonge Braziliaan. Maar welke speler met een basisplaats bij PSV heet er Daan? Het is mij onbekend. En wat is er trouwens mis met de voornamen van Waterreus, Ooijer, Hofland, Vogel, Bouma, Van Bommel of Bruggink?
Kennelijk kon een fan toch de aandrang weerstaan (of hij vreesde de eeuwige toorn van zijn vrouw) om zijn zoon te vernoemen naar een PSV-coryfee. Maar wel met grote moeite zo te zien. Hij wilde zijn kind wel de liefde voor zijn club met de paplepel of eigenlijk al met de tepel ingieten. Bovendien wilde hij zijn pasgeboren zoon ook meteen duidelijk maken wie de gevaarlijkste tegenstander van de topclub uit Eindhoven is. Ik dacht toen ik in Wansum (zie het ODD van 26 september jl.) het bord van Quint zag, dat het nooit gekker zou kunnen worden. Maar Saskia stuurde me deze foto. Ik kreeg ongelijk. Het kan nog veel doller. We zullen het maar beschouwen als een goed voorteken voor de wedstrijd vanavond in de Champions League tegen Borussia Dortmund. Coach en spelers kunnen wel wat succes gebruiken op Europees niveau.
Mochten jullie ook een opmerkelijk bord aantreffen in de voortuin van kersverse ouders. Stuur me dan een kopietje ervan voor ODD.