maandag 26 december 2005

Hoe & met Wie Deel 1


Samen met kerst.kerstklokje rechts.Delft – De oproep van Nellie kwam wellicht wat aan de late kant. Ik denk namelijk dat er niet veel mensen op Eerste Kerstdag achter de computer zitten. Laat ik daarom zelf maar als eerste reageren op haar oproep. Corien & ik brachten de Eerste Kerstdag samen door. Dat is het antwoord op haar vraag met wie. We begonnen op kerstmorgen met de kerstdienst in onze eigen kerk. Er was zoals gebruikelijk de laatste jaren een kerstspel. Opgevoerd door kinderen en volwassen uit onze kerk. Vooral voor de vele gezinnen die aangevuld met oma en opa de dienst bijwoonden was het een erg leuke dienst. Wij hebben er ook erg van genoten. Na de kerstlunch en de kerstboodschap van onze vorstin op tv hebben we een eindje gefietst. Er waren overigens niet veel mensen op de weg. Het was ondanks het heerlijke helder weer heel stil op straat. Iedereen zat kennelijk thuis. Ons kerstdiner was dit jaar kalkoen. Ik had beloofd om hem te bereiden en heb me dan ook zorgvuldig van die taak gekweten. Toen ik er mee bezig was, drong het eigenlijk pas goed tot me door dat een kalkoen een grote vogel is. We hebben er samen heerlijk van gesmuld, maar toch is er nog voldoende over. We hebben dus nog genoeg over om op Tweede Kerstdag sandwiches te maken met kalkoen en wellicht ook nog wel iets voor de dagen daarna. ’s Avonds keken Corien & ik naar “The Importance of Being Earnest” een film naar het toneelstuk van Oscar Wilde. Gelukkig was er niet alleen kalkoen over, maar ook nog heerlijke Mâcon La Roche-Vineuse. Een heerlijke bourgogne die we deze zomer meenamen van Chateau de La Greffière uit Frankrijk.

Geen opmerkingen: