donderdag 10 maart 2005


Recordvangst in Barrie


De Canadese politie trof hier een hennepkwekerij aan.Delft – Ik las van de week in een Canadese krant een artikel over de gevaren van het gebruik van marihuana. In dat stuk stond dat in november vorig jaar de grootste hennepkwekerij uit de Canadese historie was ontmanteld. Die bevond zich in de woonplaats van Corrie & Warrie. Er stonden 30.000 plantjes in de illegale hennepkwekerij in Barrie. De planten hadden volgens de Canadese krant een waarde van $30 miljoen. Volgens de krant zijn er in elke Canadese stad tegenwoordig illegale hennepkwekerijen. Ik heb dat verontrustende nieuws eens vergeleken met wat er in ons land wordt gemeld hierover. In de regio waar ik woon zijn vorig jaar meer dan 400 hennepkwekerijen door de politie ontmanteld. In de grootste hennepkwekerij vond de politie ongeveer 75.000 plantjes. Ik denk dat het elders in ons land niet veel anders zal zijn. Ook in Brabant vind men regelmatig een illegale kwekerij. Als ik goed ben ingelicht (en dat ben ik) dan bevatte de grootste illegale hennepkwekerij in Nederland ooit bij de ontmanteling 125.000 plantjes. Een kwekerij met minder dan 25.000 plantjes is zelfs al geen landelijk nieuws meer. De vergelijking met dat reusachtige land Canada valt dus voor ons land niet zo goed uit.

Geen opmerkingen: