woensdag 22 april 2009

Tevreden met resultaat


Veldhoven – Voor het bureaublad van mijn telefoon wilde ik een nieuwe groepsfoto hebben van de kleinkinderen. Op de vorige was Abel zeven maanden en nu is het al een hele vent van twee. Er was dus dringend een nieuw groepsportret nodig. Groepsfoto’s maken is niet eenvoudig dat weet iedere fotograaf. De kinderen moeten het leuk vinden om op de foto te gaan. Als er eentje geen zin heeft, vergeet het dan maar. Ik heb inmiddels heel wat ervaring met groepsfoto’s.

 Nienke (9), Benthe (7), Dieuwertje (6), Sietske (5), Emma (5), Karsten (3) en Abel (2).

Voor de jaarlijkse foto voor de kerstkaart gaat de groep ook altijd op de foto. Nu de kleinkinderen wat ouder worden gaat dat steeds beter. Ze zijn nu op een leeftijd dat je kunt uitleggen waar het voor is. Dat geldt natuurlijk nog lang niet voor de kleinsten. Het beste is om het ontspannen en vrolijk te houden. Gewoon door blijven knippen, is mijn advies. Op het verjaardagsfeest van afgelopen zondag maakte ik deze groepsfoto op het eind van de middag. Meestal niet het beste moment, maar nu was dat heel anders. Ik had met de kinderen afgesproken dat we een piramide zouden maken. De oudste achter aan, de jongste voorop. Dat vonden ze allemaal een leuk idee en dus was het maken van de foto eigenlijk een fluitje van een cent.

Karsten (3) en Abel (2).

Zelfs de foto van Karsten en Abel bleek geen probleem. Eerder die middag had ik al een poging gewaagd om ze samen te portretteren met de shirtjes die Corien & ik voor de kereltjes hadden meegebracht uit Engeland. Toen lukte het niet, maar aan het eind van de middag gingen ze als echte modellen op de foto. Ik ben wel tevreden met het resultaat. Wat vinden jullie?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Erg leuke foto's!

Saskia

Anoniem zei

Hoi Frans en Corien,
Wat een leuke foto's, en wat een rijkdom...!
Groet, Marjan

Neeltje Johanna zei

Ja,echt enig!
Nellie