dinsdag 21 april 2009

Dottie’s eieren


Veldhoven – Afgelopen zondag was het de officiële geboortedag van Nienke. Maar niet alleen die werd gevierd. Ook kleinzoon Abel vierde zijn tweede verjaardag te midden van familie en vrienden. Op die leeftijd dringt het concept ‘verjaardagsfeest’ waarschijnlijk nog niet zo tot je door. Maar limonade en allerlei lekkere hapjes zijn voor een kind altijd welkom. Je kunt bovendien kiezen uit de complete verzameling klimknieën van je oma’s en opa’s. En als klap op de vuurpijl besteden al die volwassenen niet alleen ruim aandacht aan je, ze brengen ook nog cadeaus mee.

Féline is blij met Abels reactie.FOTO CORIEN

Diana en haar dochtertje Féline waren ook van de partij. Voor Abel hadden ze een vrolijk cadeau meegebracht. Het was een boekje over dieren die in de lente worden geboren, bleek later. De titel ‘Dottie’s eieren’ bracht mij even in verwarring. “Breek de dag, tik een eitje”, riep ik meteen vrolijk. Maar daar bleek het boekje niet over te gaan.

Ik lees voor over kip Dottie en haar eieren. Diana is nog net achter Abel zichtbaar. FOTO: CORIEN

Mijn kleinzoons nestelden zich op mijn schoot en hoorden van mij hoe het Dottie verging die voor het eerst eieren heeft gelegd. Diana had de trotse kip Dottie bovendien in elkaar gezet en aan het boekje toegevoegd. Abel en Karsten waren benieuwd wat er nu echt in stond. Ik las daarom voor over kip Dottie. Ze is heel trots op de eieren die ze voor het eerst heeft gelegd. Ze wil ze aan iedereen laten zien, maar niemand heeft daar tijd voor, omdat alle andere dieren voor hun kleintjes moeten zorgen. Dottie is ineens niet meer zo blij en raakt in paniek als haar eieren breken wanneer ze er op gaat zitten. Maar er wacht haar een grote verrassing……

Geen opmerkingen: