vrijdag 3 april 2009

Opa vertelt verder


Veldhoven – Op de school van Emma en Dieuwertje doet men het project ‘vroeger’. De kinderen hebben in hun klas een klein tentoonstelling ingericht met spulletjes van vroeger. Ik heb er dinsdag even naar gekeken. Ik was in de school op uitnodiging van juffrouw Maria, de juf van Emma. Maria had aan haar leerlingetjes gevraagd of er wellicht een opa of oma in de klas iets over vroeger wilde vertellen.

In de klas bij Emma.

Ik voldeed graag aan het verzoek en vervoegde mij dinsdagmiddag samen met Emma bij juf Maria. Ik kreeg een plekje in de kring en de kinderen mochten vragen stellen over vroeger.

Dieuwertje heeft een fiets van vroeger getekend.Het is de tweede tekening van rechts.

De vragen waren heel diverse. Zoals: “Wat voor computerspelletjes deed jij als kind?“ of “Was de juf vroeger streng of lief?”.
Ik vertelde daarom over de komst van de Tv en de computer en het verdwijnen van de schillenboer en de melkboer. De kinderen genoten van het vragenuurtje over vroeger. Ik genoot van het enthousiasme van het kleine grut.

Geen opmerkingen: