dinsdag 12 augustus 2008

Met Corien nog gezonder


Delft – Fietsen is gezond en goed voor het milieu. Dat is een stelling waarvan ik de juistheid aan niemand hoef te bewijzen. Iedereen weet dat. Corien & ik fietsen dus veel en laten de auto zoveel mogelijk staan. We hebben immers beide de wens om stokoud te worden. Een bevriende arts vertelde me ooit op een verjaardag dat je slechts een paar dingen behoeft te doen om oud te worden.

 Fietsen is gezond en goed voor het milieu.

Terwijl ze haar glas rode wijn behoedzaam neerzette, zei ze: “Niet roken, veel groente en fruit eten, veel lichamelijke activiteit in je vrije tijd, niet te veel alcohol gebruiken, zorgen dat je bloeddruk goed is, je cholesterolgehalte laag houden en nooit te zwaar worden“. Ik zette ook mijn glas neer om wat aantekeningen te maken want ik het vond het toch nog wel een heel lijstje. “Voor de bloeddruk en het cholesterolgehalte kan je eigen dokter je een pilletje geven, de rest moet je zelf doen”, maakte ze haar betoog af. Voor haar was het simpel.

Fietsen met Corien is nog gezonder.

Haar advies om lichamelijke activiteiten te hebben in je vrije tijd kun je op veel manieren opvolgen. Slechts één daarvan is fietsen. Fietsen samen met Corien is echter nog gezonder dan alleen fietsen. Dat komt omdat zij altijd speciale routes volgt langs plekken waar volop bramen staan. Corien weet dat net als fietsen ook fruit belangrijk is voor onze gezondheid. Het levert vezels, vitaminen en mineralen op. Dus onderbreken we onze tochtjes zo nu en dan even om wat bramen te plukken. In bramen zitten immers vooral veel vitamine C. Bovendien zijn ze honderd procent cholesterolvrij. Fietsen is gezond, maar fietsen met Corien is nog gezonder.

Geen opmerkingen: