maandag 6 augustus 2001

Eindhoven/Londen - De hemel voor carnivoren is tegelijk de hel voor vegetariërs. Hij is te vinden in Smithfield Meat Market in Londen. De Beefeater is niet voor niets het Londense toeristensymbool. Het hoogtepunt van bedrijvigheid op deze groothandelaarsmarkt is normaal gesproken rond vijf uur 's morgens. Of dat nog zo is zal ik volgende week ontdekken. Ik ben echter bang dat de Britse vleesindustrie inmiddels tandenknarsend tot stilstand is gekomen door de mond- en klauwzeercrisis. In het land waar de Sunday Roast heilig is en men grote hoeveelheden bacon en rundvlees consumeert, is de ziekte nog steeds niet onder controle. Ik zal mij beperken tot vis en kip en in m'n woordenboekje voor ik vertrek eerst maar even opzoeken wat de Britse term is voor BSE, mond- en klauwzeer, E-coli, varkenspest, listeria en salmonella.




Geen opmerkingen: