woensdag 25 januari 2006

Losbandige Belgische vrouwen


Namen – “Pas op voor losbandige vrouwen” is wellicht een waarschuwing die wettelijk verplicht zou moeten worden in cafés en andere gelegenheden waar mannen en vrouwen elkaar op informele of anderszins toevallige manier ontmoeten. De tekst zou zwart op wit op een bord moeten staan dat nadrukkelijk boven de bar hangt. Zodat iedere man die in de barspiegel een vrouw ziet naderen toch nog vlug even die laatste waarschuwing kan meepakken.

Le Prince Baudouin

In het Namense café ‘Le Prince Baudouin’ hing die waarschuwing. De tekst was onderwerp van discussie in ons groepje. Zou het als grap bedoeld zijn? Of was een dergelijke waarschuwing zeer op zijn plaats en moeten mannen in België ernstig worden gewaarschuwd tegen de gevaren van losbandige vrouwen. Ik keek voorzichtig om mijn heen of ik wellicht een losbandige vrouw zag.

Dit bordje hangt in Le Prince Baudouin.

Ik weet natuurlijk niet zo goed hoe die er uit zien, maar durfde geflankeerd door degelijke dames als Corien en Annefien wel voorzichtig om mij heen kijken. Na enig gluren ontdekte ik in een donkere hoek van het café een vrouw. Ze zat helemaal alleen aan een tafeltje en spiedde in het rond. Zou dit nu een losbandige vrouw zijn? Ze zag dat ik naar haar keek en knikte vriendelijk naar me. Dat zag er niet zo losbandig uit. Maar waarom dan die waarschuwing? Toen ze even niet oplette maakte ik een foto van haar, klik hier maar en oordeel zelf.

Geen opmerkingen: