zondag 4 mei 2003


Met een klein verschil


Godfried Bomans zoals hij te zien was op de affiche van de tentoonstelling ‘De fluwelen duivel’ in het Haagse Letterkundig Museum. Delft – Vanmorgen ontving ik een mailtje waarin mij werd gemeld dat ik geheel ongevraagd abonnee was gemaakt op de nieuwsbrief die hoort bij de Bomans Krant. De krant zelf wordt omschreven als een informatief magazine over het werk en de persoon van Godfried Bomans. Normaal beschouw ik dit soort activiteiten als spam. In dit geval wacht ik echter toch even met het plaatsen van dit e-mailadres op de spamlijst. De schrijver kondigt aan deze nieuwsbrief 1 à 2 keer per week te zullen toezenden. Dat is misschien wel wat vaak, maar ik ben zeer benieuwd of er wel 1 à 2 keer per week nieuws is te melden over Godfried Bomans. Hij besluit zijn mailtje met: ”Bij wijze van welkomstcadeautje stuur ik u zovast enkele laatst verschenen nummers, zodat u zich al een beetje kunt oriënteren.” Bedankt!
Ik lees in de bijgevoegde nieuwsbrief dat de overzichtstentoonstelling Godfried Bomans, de fluwelen duivel, die Corien & ik vorig jaar bezochten in het Letterkundig Museum in Den Haag, nu ook te zien is in het AMVC te Antwerpen. Is er toch nog een reden om naar Antwerpen af te reizen? Het gaat volgens de Belgen om een expositie in aangepaste vorm. Dit betekent dat de tentoonstelling in het AMVC is aangevuld met een gedeelte dat het belang van Godfried Bomans voor de Vlaamse literatuur aangeeft.


Geen opmerkingen: